Basketball academy

Basketball Academy

Onze Missie

De missie van de Triple ThreaT Academy is om jongeren zowel op sportief als maatschappelijk gebied te laten excellereren. Wij zetten topsport in als middel om deelnemers te empoweren in de breedste zin van het woord.

Good, better, best. Never let it rest. Until your good is better and your better is best

Onze Visie

TTT heeft een zeer competitief karakter, maar winnen is niet de primaire maatstaf voor succes. Het competitieve vind zijn weg terug in het behalen van de individuele doelstellingen. TTT zet sport (Basketbal) als middel in om ervaringen te bieden die zijn ontworpen om de sociale, fysieke en ethische waarden te ontwikkelen die nodig zijn om een productief lid van de samenleving te worden. TTT vult de academische missie van het schoolsysteem aan en ondersteunt de leerlingen in hun groei en ontwikkeling. TTT gaat dienen als een uitbreiding van het klaslokaal. Dit in combinatie met de basketbal technische ontwikkeling gaat zorgen voor een TOP-sport lifestyle die ook van toepassing is na een basketbal carrière.

Dominique schemmekes

Head of basketball

Meet The Team

Roberto Oosterwolde

Basketball coach

Xavier van Lierop

Basketball coach

Sebastiaan Bauer

Head of program

Katie Bussey

Head of strength and conditioning

Speerpunten

Topsportmentaliteit

Voor Triple ThreaT betekent topsportmentaliteit: 'Het maximale uit jezelf halen om je doelen te bereiken'. Deze mentaliteit zorgt ervoor dat je in elke situatie het beste van jezelf geeft. Het vereist dat je positief denkt, je bewust bent van je intrinsieke motivatie en dat je handelt vanuit de Triple ThreaT values

Persoonlijke ontwikkeling

Bij Triple ThreaT wordt geen hoogste prioriteit gegeven aan sportieve prestaties. De hoogste prioriteit bij Triple ThreaT gaat uit naar de totaalontwikkeling van spelers. De basis voor sportieve prestaties is de totaalontwikkeling van een individu. TTT stimuleert het competitieve 'willen winnen' maar bewaakt ten alle tijden de manier waarop het wordt behaald.

Student(atleet)

De eerste prioriteit van de TTT is het opleiden van de speler in zijn geheel. Eerst door het stimuleren van het intellect van de student op academisch niveau en vervolgens de sportieve ontwikkeling. Als studentenatleet ben je gebonden aan strengere morele gedragsregels dan niet-studentenatleten.

School

Het Mendel College (MC) en het Haarlem College (HC) verzorgen de onderwijs gerelateerde zaken. Basketballers en -sters in de middelbare schoolleeftijd en die lid zijn van TTT, kunnen zich aanmelden op het: MC (vwo-havo-mavo) + HC (vmbo K/B). Doormiddel van korte lijnen en een direct aanspreekpunt monitoren we de prestaties van de spelers op school en stemmen we de trainingsmogelijkheden af.

1. Basketball skills development

Bij Triple ThreaT worden spelers getraind om zelfstandig te kunnen handelen en goed te kunnen lezen en reageren vanaf de Triple ThreaT. Oplossingsgerichtheid en het zo efficiënt mogelijk creëren van voordeelsituaties zien wij als sleutelfactoren voor succes.

2. Krachttraining

Spelers van de Academy zullen een krachtprogramma volgen op basis van hun (biologische) leeftijd en beschikbare tijd.

3. Videoanalyse

Naast het ontwikkelen van de basketbalvaardigheden, richten wij ook op het ontwikkelen van het analytisch vermogen doormiddel van videoanalyses.

Become part of the family

• Facebook - White Circle
  • LinkedIn - White Circle