Basketball academy

Basketball Academy

Onze Missie

De missie van de Triple ThreaT Academy is om jongeren zowel op sportief als maatschappelijk gebied te laten excellereren. Wij zetten topsport in als middel om deelnemers te empoweren in de breedste zin van het woord.

Good, better, best. Never let it rest. Until your good is better and your better is best

Onze Visie

TTT heeft een zeer competitief karakter, maar winnen is niet de primaire maatstaf voor succes. Het competitieve vind zijn weg terug in het behalen van de individuele doelstellingen. TTT zet sport (Basketbal) als middel in om ervaringen te bieden die zijn ontworpen om de sociale, fysieke en ethische waarden te ontwikkelen die nodig zijn om een productief lid van de samenleving te worden. TTT vult de academische missie van het schoolsysteem aan en ondersteunt de leerlingen in hun groei en ontwikkeling. TTT gaat dienen als een uitbreiding van het klaslokaal. Dit in combinatie met de basketbal technische ontwikkeling gaat zorgen voor een TOP-sport lifestyle die ook van toepassing is na een basketbal carrière.

Meet The Team

Strenght & Conditioning

Speerpunten

Topsportmentaliteit

Voor Triple ThreaT betekent topsportmentaliteit: 'Het maximale uit jezelf halen om je doelen te bereiken'. Deze mentaliteit zorgt ervoor dat je in elke situatie het beste van jezelf geeft. Het vereist dat je positief denkt, je bewust bent van je intrinsieke motivatie en dat je handelt vanuit de Triple ThreaT values

Persoonlijke ontwikkeling

Bij Triple ThreaT wordt geen hoogste prioriteit gegeven aan sportieve prestaties. De hoogste prioriteit bij Triple ThreaT gaat uit naar de totaalontwikkeling van spelers. De basis voor sportieve prestaties is de totaalontwikkeling van een individu. TTT stimuleert het competitieve 'willen winnen' maar bewaakt ten alle tijden de manier waarop het wordt behaald.

Student(atleet)

De eerste prioriteit van de TTT is het opleiden van de speler in zijn geheel. Eerst door het stimuleren van het intellect van de student op academisch niveau en vervolgens de sportieve ontwikkeling. Als studentenatleet ben je gebonden aan strengere morele gedragsregels dan niet-studentenatleten.

School

Het Mendel College (MC) en het Haarlem College (HC) verzorgen de onderwijs gerelateerde zaken. Basketballers en -sters in de middelbare schoolleeftijd en die lid zijn van TTT, kunnen zich aanmelden op het: MC (vwo-havo-mavo) + HC (vmbo K/B). Doormiddel van korte lijnen en een direct aanspreekpunt monitoren we de prestaties van de spelers op school en stemmen we de trainingsmogelijkheden af.

1. Basketball skills development

Bij Triple ThreaT worden spelers getraind om zelfstandig te kunnen handelen en goed te kunnen lezen en reageren vanaf de Triple ThreaT. Oplossingsgerichtheid en het zo efficiënt mogelijk creëren van voordeelsituaties zien wij als sleutelfactoren voor succes.

2. Krachttraining

Spelers van de Academy zullen een krachtprogramma volgen op basis van hun (biologische) leeftijd en beschikbare tijd.

3. Videoanalyse

Naast het ontwikkelen van de basketbalvaardigheden, richten wij ook op het ontwikkelen van het analytisch vermogen doormiddel van videoanalyses.

Beeld-5-1024x683.jpeg
YAAP

YAAP is een sportpsychologenpraktijk gevestigd in Haarlem, Utrecht en Eindhoven en is sinds 2018 actief in de sportwereld. Het team bestaat uit Thijs Wagenaar, Susie Cats en Tim Koning en allen begeleiden zij diverse sporters uit verschillende sporten. Iedere dag bundelen zij hun krachten om jou als sporter of sporttalent te kunnen laten presteren zodat jij jouw dromen kan waarmaken. Eerder bracht Tim zijn eerste boek 'De Talentformule' uit waarin hij het belang van plezier bij talentontwikkeling uiteenzet.

Om jezelf verder te ontwikkelen als mens en (top)sporter kan het fijn zijn om met onafhankelijke personen te werken. Iemand die zonder belang en oordeel naar je luistert, je de ruimte geeft om je obstakels te overwinnen en je dromen na te kunnen jagen. Hieronder vind je veel voorkomende thema’s en vragen waar wij jou bij kunnen ondersteunen. Kijk voor meer informatie: www.yaap.eu

Wat zijn fysiotherapeutische screenings?

Tijdens een fysiotherapeutische screening worden gerichte vragen gesteld en testen afgenomen met betrekking tot de fysieke gezondheid van de kinderen. Hiermee hopen wij in samenwerking met Triple Threat de kans op blessures te verkleinen. Door elk kwartaal een fysiotherapeutische screening uit te voeren kunnen potentiële blessures vroegtijdig worden gesignaleerd en kunnen er preventieve acties worden ondernomen. Aan de hand van de screening informeren en adviseren wij de coaches over bijpassende trainingsschema’s.

Wie komen hiervoor in aanmerking?

Alle kinderen tussen 12 en 20 jaar oud die bij Triple ThreaT basketballen komen hiervoor in aanmerking. Deze screenings zullen gratis en vrijblijvend plaatsvinden. Elke 3 maanden zal er een team onderleiding van ervaren fysiotherapeuten van PassionForHealth de screenings bij de kinderen afnemen. De persoonsgegevens en de medische gegevens zullen met respect tot de AVG (Algemene verordering gegevensbescherming) worden verwerkt.

Waarom zou ik dit doen?

Aankomend seizoen zal er een expert aanwezig zijn om het bewegen zo veilig mogelijk te maken. Korte lijntjes met de coaches en eventueel ouders zorgt voor een gezonde en veilige sport omgeving. Dit is nodig om er voor te zorgen dat de atleten fit blijven.

Heeft u vragen hierover?
Neem dan contact op met Freek Berkhof
E-mail: info@passionforhealth.nl
Tel: 06-42075325